Beelddenkers en ons onderwijssysteem gaan niet goed samen. Beelddenkers zijn creatieve, gevoelige mensen die op een complexe manier denken, ook als kind.

Het associërende, creatieve, gevoelige denkproces zorgt ervoor dat deze kinderen eerst willen begrijpen wat ze moeten leren voordat ze het kunnen leren. Vandaar dat zij moeite hebben om zich in ons schoolsysteem staande te houden, zowel sociaal als cognitief. In deze serie podcasts ga ik in gesprek met Miranda Meijer, zij werkt met hoogbegaafde, hooggevoelige kinderen en pubers die thuis zitten omdat zij teveel stress hebben opgelopen op school, en andere mensen die met het onderwijs of beelddenkers te maken hebben. Zelf geef ik achtergrond informatie over beelddenken en alles wat daarmee te maken heeft. De podcast is geschikt voor volwassen beelddenkers, ouders, leerkrachten en verder iedereen die met kinderen werkt. Een op de vijf mensen is een beelddenker en heeft dus in meer of mindere mate problemen om in onze snelle taaldenk maatschappij te passen. Ook voor volwassen beelddenkers zullen er een aantal kwartjes vallen.

Bron: Beeldig Brein

Heb jij de Podcast geluisterd? Laat ons weten wat je ervan vindt.
Wil jij de Podcast ook luisteren?