Tips voor de inrichting van je bedrijfspagina

Beroepshalve wil jij laten zien wat je kunt. Dan wil je dat je bedrijfspagina er ook goed uitziet, want dat geeft de bezoekers vertrouwen. Met een bedrijfsprofiel brengen we je organisatie onder de aandacht, dus is het jouw taak een mooie profielpagina in te richten. Het is niet moeilijk, maar we geven je graag wat tips:

Fotografie
Een plaatje zegt meer dan 1.000 woorden. Goede foto’s en/of video’s zijn het halve werk. Bijna iedereen wordt aangetrokken door mooie foto’s. Jouw eerste profielfoto zorgt ervoor dat mensen wel of niet klikken op jouw profiel.

Een paar tips voor mooie foto’s:

  1. Wat zet je op de foto? Het hoofdonderwerp op de foto zijn natuurlijk jouw organisatie. Maar vergeet ook jouw diverse activiteiten niet. Maak foto’s waarin je aan het werk bent. Zorg voor de juiste hoek en wissel af met mooie close-ups en details.
  2. De goede aankleding is belangrijk. Zet ook dit op de foto. Laat je inspireren door fotomateriaal op Pintrest.
  3. Zorg voor voldoende licht. Elke goede foto heeft voldoende licht nodig. Maak het liefst gebruik van daglicht, geen flitslicht.
  4. Gebruik een goede camera. De nieuwste smartphones kunnen al gave foto’s maken of je hebt vast wel een goede camera die je gebruikt tijdens je vakanties.
  5. Heb je de goede setting? Zet jezelf neer in een voor jou natuurlijke houding, in een mooie omgeving.

De juiste profieltekst
Als je de tips van hierboven opvolgt dan heb je geweldige foto’s. Maar nu de bijhorende tekst nog….
De teksten op je profiel geven een indruk van wie je bent en wat je doet. Vertel de lezer over het verhaal achter jouw werkzaamheden. Waarom je het doet, wat je drijfveren zijn en wat je bereikt hebt. Om je wat op weg te helpen hier wat inspiratie:

  • Wat is de reden waarom je dit werk bent gaan doen?
  • Waar krijg jij energie van?
  • Wat heb je met je werk bereikt?
  • Wat voegen jouw kwaliteiten toe aan iemands leven?

Met 250 woorden kom je waarschijnlijk een heel eind, je hoeft dus geen roman te schrijven. Voor onze zoekfunctie is het gebruik van de juiste woorden wel belangrijk. Gebruik dus minimaal je eigen bedrijfsnaam en enkele van je kwaliteiten/diensten.

Jij bent de professional
Met de teksten in je profiel laat je zien dat je jouw werk op een gedegen manier aan pakt. Jij bent geschikt voor deze taak. Om dit extra kracht bij te zetten is het belangrijk om te laten zien dat je ook de juiste papieren hebt. Tip: Maak een link naar je LinkedIn profiel.

De mening van anderen is voor mensen die op zoek zijn naar een hulpverlener heel belangrijk. Doe dus vooral actief mee op het portaal, wordt ambassadeur van jezelf en laat zien wat jouw kennis en kunde is. Goede adviezen trekt iemand sneller over de streep!

Deze mensen gingen je voor

Ontmoet hen op ons portaal

Mieke Touwen
Mieke TouwenErvaringsdeskundige
Mieke Touwen, moeder van de tweeling Bas en Tim, richtte een lotgenotengroep op om ouders van zieke kinderen bij te staan
Pascal Van IJzendoorn
Pascal Van IJzendoornAuteur
Pascal van IJzendoorn kreeg op zijn 32e de diagnose ASS. Hij schreef het boek Help, ik ben een autist! Ik was het al voordat ik het wist.
Esther Kant
Esther KantBlogger, auteur, moeder
Esther Kant is een veelzijdige bezige bij. Moeder van een “bijzonder kind”, lerares, blogger, auteur en eigenaresse van ‘Bureautje van niks’.
Doe mee

Ook deel uitmaken van onze community?

Heb je zelf een beperking, ben je ouder, familie, vriend, hulpverlener, professional, leraar, ondernemer of werkgever en/of heb je te maken met deze doelgroep? Wil je hiervan leren of wil je actief bijdragen? Meldt je dan aan voor één van onze community. Samen zijn we de WIJste.

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.

Ga naar community
Mail ons

Samen zijn we de WIJste

WIJzer met verbindt gelijkgestemden aan de juiste mensen en inhoud. Door kennis op een positieve wijze met elkaar te delen in een sprankelende omgeving, waarin vertrouwen, openheid en inspiratie de boventoon voeren.